Diskussionsforum Västra Ångermanland

Diskussionsforum Västra Ångermanland
Start a New Topic 
Author
Comment
Re: Re: Re: Re: Btsman Grn

Tack Gran!

Tillggas kan att jag ocks har uppgiften att Maria Brita Eriksdotter r fdd i Srfors Ume.

Hlsningar Anita

--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Replying to:

Hej!

Jag har fljande om Kronobtsman Johan Erik Mrtensson Grns bakgrund. Fdd 1812-10-22 Skravelsj Ume lfs. Son till torparen Mrten Johansson, fdd 1752 och dd 1816-12-22, gift 1811-01-06 med Maria Brita Eriksdotter, fdd 1788, dd 1835-01-27.

Replying to:

Hej Mats,

Tack fr svar! Denna ana finns i min mans antavla, som jag nyligen brjat titta p. Uppgifter om Johan Erik har jag delvis hittat i hfl A1:5 3/4 och ven under "Btsmn" p G.Strombergs hemsida ( http://www.gstromberg.nu )G. Strmberg har ocks att Johan Erik r fdd 1812-10-22 i Ume lf.(Obs. ej Skravelsj) Han flyttade dock enl. samma klla som 19-ring (1831) frn Skravelsj till Anundsj som drng, innan han 1834 antogs som btsman i Junsele.

Har sett din krnika om Josef Anderssons slkt, och trodde kanske att du mjligen hade flera uppgifter.

Hlsningar Anita

Replying to:

Hej Anita!

Tyvrr s verkar inte jag heller ha ngon uppgift om frldrar till btsman Grn. Jag har forskat en del uppt p den slkten och det jag har finns p hemsidan under Junsele/slkter/Josef Andersson. Dr finns han under tabell 2. Ser att jag har fdelsedatum 1812-11-25 i Ume sn. Antar att du inte hittat honom dr p det datum som du har? Vet ej om jag letat efter honom i fdelseboken! Var har du ftt uppgiften om Skravelsj frn?

mvh Mats

Replying to:

Hej Mats!

Frhoppningsvis, kanske: har du mjligen uppgifter p frldrarna till btsmannen Johan Erik Martinsson Grn f 1812-10-22 i Skravelsj Ume?

Mvh Anita