Diskussionsforum Västra Ångermanland

Diskussionsforum Västra Ångermanland
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Re: Re: Re: No Subject


Ett stort TACK Mats!


Tyvärr har jag inga kort av familjen Nordahls, ej heller av min farmors syster Lisa Margareta Nygren f 1882 (gift med Erik Nordahl)




Min mans mormor Kristina Nordahl f 1884 var gift med Henrik Valentin Wallin f 1880-02-09 i Vallen Junsele. De var bosatta i Lidgatu Ådalsliden.




Jag vill önska dig en riktigt skön vår!


Anita

--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Replying to:


Hej Anita!




Har lagt in en del information om släkten Nordahl på min hemsida! Om du går till Krånge by i Junsele sn och börjar med Daniel Ersson Nordahl kan du klicka dig vidare en bit! Du har säkert en del att lägga till där! Har du några kort på Erik och Maria?




Mats

--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Replying to:


Tack Mats!


Det är ganska roligt att upptäcka att min man och jag har kopplingar till ett par av samma familjer i Junsele. (Nordahl och Grön)


Trevlig helg!


Anita

--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Replying to:


Hej Anita!




Hade inget om denna familj men kan ta reda på! Tittade lite och kan ge dig följande. Båda två finns i födelseboken på min hemsida på respektive år. Daniel f 27/12-43 (döpt 30/12) i Krånge, Junsele sn. Son till bonden Erik Danielsson och hustru Maja Cajsa Olofsdotter (född i Bodum). Lisa Cajsa f 15/2-48 (16/2) och döpt till Elisabeth Catharina. Född i Krånge och dotter till Jon Danielsson och hans hustru Eva Staphansdotter (i min lista födda 1848 står hon som Stefansdotter men det är fel). Maria gifte sig med Nils Magnus Nilsson Vestman i Krånge, f 1869.




Återkommer med mera senare (men det kan dröja några veckor innan jag får tid)




Mats

--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Replying to:

Daniel Nordahl f 1843-12-27 i Junsele ohh Lisa Kajsa Jonsdotter f 1848-05-06 i Junsele? hade nio barn. Ett av dem, Kristina Nordahl f 1884-04-11 var min mans mm, och en son, Erik Nordahl f 1878-02-18, var gift med en syster till min farmor, Lisa Nygren f 1882-09-25 i Lillsele Junsele. Om någon har mer information eller uppgifter om dessa personer eller den övriga familjen så tar jag tacksamt emot! Jag har födelsedata för alla nio barnen men allt annat blir bonus!


Hälsningar Anita