Diskussionsforum Västra Ångermanland

Diskussionsforum Västra Ångermanland
Start a New Topic 
Author
Comment
Re: Re: Re: Re: Daniel Abrahamsson

D frstr jag vad du menar!!!

Datumet som str till hger (i ditt fall den 9/5) r dopdatum och inget ddsdatum! Finns det noterat ett ddsdatum i fdelseboken finns det inskrivet i kolumnen lngst ut till hger i min sammanstllning!!

Trevlig helg!

Mats

--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Replying to:

Hej Mats,

Jag tror att du missfrstod mig. Det var DITT inlgg ur fdelseboken "C:1 2(2) 2:3 1778-05-07 1778-05-09 Daniel" som jag undrade ver; betyder det att Daniel dog 9/5 eller vad? Om inte vad betyder det d?

Mvh Anita

Replying to:

Hej igen!

Enligt Agneta var Daniel Abrahamsson fader till Jon f 1822 s det verkar stmma! Var har du ftt uppgiften att han skall ha dtt ung ifrn? Jag har inte tillgng till ddbok eller andra Junsele kort fr tillfllet men kan kolla lite nrmare senare!

Mats

Replying to:

Tack Mats fr svar.

Vad jag inte frstr r ditt utdrag ur fdelseboken: r Daniel Abrahamsson fdd 1778-05-09 och dr ett par dar senare?? I s fall kan det inte vara den samme Daniel jag har som fader till Jon Danielsson f 1822-08-19 i Krnge Junsele. Eller har jag fel fader till Jon?

Tyvrr har jag inga fler fdelsedata p Daniel n 1778. Min uppgift r ocks att han dog 1849.

Mvh Anita

Replying to:

Hej Anita!

Enligt fdelseboken finns fljande Daniel:

C:1 2(2) 2:3 1778-05-07 1778-05-09 Daniel Far Ersson Abraham Vallen Mor Danielsdotter Maria

Agneta Olofsson har fljande uppgifter om dessa personer:

Abraham, f 1745 i Vallen, d 1817. g 1874 med Maria Danielsdotter (11751-1792), g 2 med Rebecca Eliasdotter (1766-1832). I familjen fddes tta barn.

mvh Mats

Replying to:

Hej Mats!

Sker frldrarna till nmndemannen Daniel Abrahamsson 1778-1849 boende i Krnge Junsele, heter? Han var gift med Elisabeth Jonsdotter 1789-1846.

Glad Midsommar nskar jag dig!

Hlsningar Anita